Svar: Ferie med baby

20. oktober 2009

Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære Karina

Hvor lyder det bare dejligt med en tur til Gran Canaria - jeg ville gerne med ... :)

Mikkel må meget gerne komme i poolen og plaske lidt rundt, men du skal naturligvis ikke lade ham være i vandet for længe af gangen, da han meget hurtigt kan blive for kold. Hvis solen skinner kan du evt. tage en balje, et lille oppusteligt babybassin eller måske et af de her smarte 'klapsammen badekar' med, som du kan fylde med vand, lade stå i solen og blive opvarmet og så lade ham plaske lidt i det ...

I nogle svømmehaller er vandet kun 26 grader og det er meget, meget koldt, så 24 grader er stadig ikke varmt, selvom det er opvarmet ... Dog kan 24 grader godt føles dejligt, hvis luften er tilsvarende varm ...

26 grader er normalt en god temperatur for konkurrencesvømmere, som ofte bliver for varme i 28 grader.

28 grader er koldt, men en okay temperatur, hvis man rører sig konstant og er meget aktiv.

29 grader er nok det varmeste for et egentligt motions svømmebassin. Til gengæld er det en absolut minimumstemperatur for et badeland.

30 grader er lækkert i et badeland, men for koldt i et decideret varmtvandsbassin. Børn over 3 år, kan være i ...

Annonce

... vandet uden at fryse alt for meget, men de nyder det ikke, som de ville nyde 32 grader. Børn under 3 år fryser meget hurtigt og skal ikke være i vandet for længe.

31 grader er lidt koldt i et varmtvandsbassin.

32 grader er minimum i et varmtvandsbassin hvis det skal være rart. 32 grader kræver at man bevæger sig hele tiden og også sørger for at børnene er aktive hele tiden. Ved 32 grader kan alle være i bassinet, men børn under 3 år, skal aktiveres hele tiden, så de ikke kommer til at fryse. I lave bassiner hvor man ikke får sig rørt, er 32 grader dog for koldt.

33 grader er lækkert i et varmtvandsbassin. Man har det dejligt varmt og kan røre sig.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

34 grader er en absolut luksus og rigtig godt til små børn. Her kan de bevæge sig rundt og bliver også varme når de bevæger sig.

Det var lidt om badetemperaturer ... Som sagt må du gerne tage Mikkel med i poolen men kort tid af gangen og se hvordan han reagerer på det og pas det ind efter hans signaler :)

Husk også masser af solcreme, solsikkert tøj - faktisk kan du også overveje om han skal have en baby våddragt, da den kan holde ham lidt varmere end et par badebukser - solhat osv.

Rigtig god ferie! :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor